دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محکومیت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا 

محکومیت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا 
دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران پس از رسیدگی علنی به پرونده شکایت مطرح شده درباره واقعه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت 2 میلیارد و 880 میلیون دلار خسارت به خواهان‌های این پرونده محکوم کرد.
کد خبر : 916650

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی اقدامات دولت آمریکا در تأسیس، تقویت و ترویج گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش و حرکه النضال العربیه که مجری حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در سال ۱۳۹۷ بودند، (۲۵ شهروند ایرانی در این واقعه تروریستی شهید و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.) ۶۴ نفر از خانواده شهدا و مجروحین این واقعه تروریستی به استناد قانونِ اقدام متقابل علیه دولت و مقامات آمریکا مبادرت به طرح دعوای حقوقی در  قوه قضائیه کردند.

در پی این شکایت، پرونده به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران ارجاع و  پس از رسیدگی علنی به این شکایت، دادگاه به محکومیت  دو میلیارد و هشتصدو هشتاد میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا در حق خواهان‌ها رای داد.

این اقدام توسط گروهک‌های تروریستی داعش و حرکه النضال العربیه لتحریر الاهواز سامان دهی و اجرا شد و به صورت رسمی نیز مورد قبول اعضای گروهک تروریستی حرکه النضال العربیه لتحریر الاهواز قرار گرفت.

پیش از این  انتساب اعمال تروریستی داعش به آمریکا در دادخواست شهدای مجلس، ناصریه، حله و سامرا بر اساس اسناد منتشر شده از طرف آمریکائی‌ها و همچنین سایر مستندات و دلایل میدانی اثبات گردیده بود و در این پرونده نیز به همان رویه استناد گردید.

در دادخواست ارائه شده به دادگاه ۶۴ نفر از آسیب دیدگان به عنوان خواهان پرونده و ۳۱ نفر از دولت و مقامات آمریکایی (اشخاص حقیقی و حقوقی) به عنوان خوانده حضور داشتند.  

بر اساس رای صادره توسط شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل مبلغ محکومیت دولت و مقامات آمریکایی از حیث خسارات مادی، معنوی و تنبیهی در این پرونده به شرح ذیل است:

بر اساس رای صادره دادگاه از باب خسارات مادی و معنوی وارده به خواهان‌های ردیف ۱ الی ۳۲ که عزیزانشان را در این واقعه تروریستی از دست داده اند، حکم به محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ سی میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاَ به مبلغ نهصدو شصت میلیون دلار صادر شده است.

در ضمن دادگاه برای خواهان‌ ردیف ۳۳ الی ۶۴ که متحمل خسارت و آسیب‌های جسمی جدی ناشی از اقدامات تروریستی مذکور شده‌اند بر اسا س رویه دعاوی متقابل از باب خسارت مادی ومعنوی حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاَ به میزان ششصدو و چهل میلیون دلار  صادر گردیده.

همچنین از باب خسارات تنبیهی نیز دادگاه حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون دلار در حق خواهان‌ها صادر نموده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته